Estos tractaments tenen com a base jurídica la satisfacció d'interessos legítims perseguits per CaixaBank o per un tercer, sempre que sobre eixos interessos no prevalguen els interessos de vosté, o els seus drets i llibertats fonamentals, segons s'establix en l'art. 6.1.f) del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
La realització d'estos tractaments implicarà que haurem fet una ponderació entre els seus drets i el nostre interés legítim en la qual haurem conclòs que l'últim preval. En cas contrari, no faríem el tractament. Vosté pot consultar en qualsevol moment l'anàlisi de ponderació de l'interés legítim d'un tractament manant la seua consulta a l'adreça de correu electrònic delegado.proteccion.datos@caixabank.com.
Així mateix, li recordem que té dret a oposar-se als tractaments basats en l'interés legítim. Si vosté entén que CaixaBank i, si escau, les empreses corresponsables, han de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Detallem estos tractaments a continuació, ordenats de la (A) a la (M). Assenyalarem per a cadascun: l'Interés Legítim de CaixaBank (Interés Legítim de CaixaBank) la descripció de la finalitat (Finalitat), la tipologia de les dades tractades (Tipologia de dades tractades), si és procedent, informació sobre l'ús de perfils (Ús de perfils), una altra informació necessària sobre el tractament
(Una altra informació rellevant) i si són o no tractaments fets en règim de corresponsabilitat amb unes altres empreses del Grup CaixaBank (Corresponsables/Responsable del tractament).
A. Classificació de clients
Interés Legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank és organitzar els recursos humans i materials de l'entitat per a la correcta i eficient atenció dels seus clients.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és classificar als clients partint de paràmetres senzills, com els seus ingressos o saldos depositats en l'entitat, nòmina o uns altres ingressos domiciliats, edat, domicili o operativa de productes contractats, i la conseqüent organització dels recursos humans i materials de l'entitat per a la seua correcta atenció.
Les operacions de tractament que es fan per a classificar als clients de CaixaBank són:
- Agrupació de clients en categories i negocis en què es dividix l'activitat comercial de l'Entitat, i;
- Assignació a cada client d'un centre d'atenció i/o un empleat de l'Entitat, que actuarà com gestor del mateix.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seua activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades en els extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades FEGA/SEGA
- Dades demogràfiques i socioeconòmiques: dades estadístiques no associades a persones determinades sinó a zones geogràfiques, sectors d'edat o sectors d'activitat professional.
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte algun situació particular o uns altres motius que justifique que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
B. Gestió de l'acompliment d'empleats, agents i proveïdors
Interés Legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank per a fer este tractament és gestionar les relacions amb els empleats i proveïdors partint del seu acompliment professional.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és fer seguiment de l'acompliment, objectius i reptes professionals d'empleats, agents i proveïdors, mitjançant l'anàlisi de les operacions i contractacions que estos mantenen amb els clients.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte algun situació particular o uns altres motius que justifique que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
- Ús accessori de la seua informació: En estos tractaments de dades, es tracta la informació dels clients, però la seua informació és accessòria a la finalitat perseguida. Estos tractaments no tenen cap efecte ni conseqüència per al titular de les dades.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
C. Prevenció del frau
Interés Legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank i les empreses corresponsables detallades en este epígraf per a fer este tractament és previndre fraus que suposen pèrdues econòmiques o reputacionals, a l'entitat, o als seus clients.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és adoptar les mesures necessàries per a evitar operacions o conductes malicioses abans de la seua consecució, o revertir els seus efectes si s'arriben a produir, mitjançant la identificació d'operacions o conductes sospitoses d'intentar cometre frau a l'entitat o als seus clients.
Les operacions de tractament que es fan en la lluita contra el frau són:
- Verificar la identitat dels clients que es relacionen amb l'entitat per a previndre accessos fraudulents a informació o operatives.
- Revisar i analitzar les contractacions i operacions que es fan en els nostres sistemes per a protegir als nostres clients del frau en qualsevol canal i previndre ciberatacs.
- Consultar la seua identitat i la validesa dels documents identificatius aportats davant les bases de dades nacionals i internacionals gestionades per les forces i cossos de seguretat i organitzacions anàlogues com la INTERPOL (Organització Internacional de Policia Criminal), per a validar que vosté és el titular del document identificatiu que ens aporta i per a protegir-li del frau de suplantació (que una altra persona es faça passar per vosté).
- Consultar la informació inclosa en el Servici de Prevenció del Frau PAYGUARD, per a detectar comptes fraudulents, i comunicar, si escau, les seues operacions fraudulentes.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seua activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades en els extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de les comunicacions mantingudes amb vosté
- Dades de navegació pròpies
- Dades geogràfiques
- Dades obtingudes de l'execució d'uns altres tractaments previstos en esta política:
- Dades d'avaluació de risc o scoring (tractament definit en l'epígraf 6.2.C).
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics
Ús de perfils: Este tractament implica l'elaboració d'un perfil relatiu a la seua operativa i activitats habituals que utilitzem exclusivament per a identificar situacions anòmales que poden ser indicatives d'intent de frau.
- Finalitat del perfil: El perfil utilitzat té com a finalitat identificar operatives o interacciones no habituals o allunyades del seu perfil de comportaments susceptibles de ser intents de frau o d'accés fraudulent a informació.
- Conseqüències: Els perfils són ferramentes que ajuden a identificar operacions fraudulentes i el seu ús comporta l'aplicació de mesures que van des de la revisió detallada de l'operació, al seu bloqueig o denegació d'execució automàtica.
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Decisions automatitzades: Per a la prevenció del frau utilitzarem tractaments automatitzats per a intentar detectar operacions fraudulentes.
En el cas d'operacions que no puguen ser anul·lades una vegada fetes, com ara pagaments o transferències immediates, si els tractaments automatitzats detecten operacions sospitoses de no ser legítimes les bloquejaran impedint la seua execució.
Vosté pot tornar a sol·licitar l'operació en la nostra xàrcia d'oficines, on l'anàlisi no incorpora decisions automatitzades, impugnar la decisió automatitzada o exercir el seu dret a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat contactant directament amb CaixaBank a través dels canals informats en l'epígraf 4 d'esta política.
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank i, si escau, les empreses corresponsables, han de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
- Servici de Prevenció del Frau PAYGUARD: CaixaBank està adherida al Servici de Prevenció del Frau PAYGUARD, en què participen les principals entitats financeres del país i que és gestionat per Societat Espanyola de Sistemes de Pagament, SA (Iberpay).
La finalitat d'este Servici és reduir els nivells de frau relacionats amb els moviments entre comptes, mitjançant la detecció, investigació, control i possible denuncia d'operacions sospitoses i fraudulentes comeses en el compte corrent o d'estalvi dels clients. La base jurídica del tractament és l'interés legítim en la lluita contra el frau que pot afectar a estes operacions.
CaixaBank podrà incloure en el Servici de Prevenció del Frau PAYGUARD les dades relatives al nombre d'IBAN i dades identificatives del titular del compte on s'haguera detectat l'operació sospitosa o fraudulenta. Vosté podrà consultar la llista actualitzada de les entitats participants en: https://www.iberpay.es/es/servicios/servicios/prevencion-del-fraude/
Les dades seran conservats un màxim de trenta dies en el cas de les operacions sospitoses, i d'un any en el cas d'operacions fraudulentes confirmades.
Els entitats participants en el Servici de Prevenció del Frau PAYGUARD són les corresponsables de tractament de les seues dades. Vosté pot sol·licitar els aspectes essencials de l'acord de corresponsabilitat dirigint un correu a www.caixabank.com/delegadoprotecciondedatos, i exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades a través de qualsevol dels canals indicats en l'epígraf 4. Exercici de drets i presentació de reclamacions davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
- Servici de Prevenció del Frau FRAUDFENSE: CaixaBank està adherida al Servici de Prevenció del Frau FRAUDFENSE, en què participen algunes de les principals entitats financeres del país i que és gestionat per FrauDFense, SA.
La finalitat d'este Servici és reduir els nivells de frau relacionats amb l'operativa dels clients, mitjançant la detecció, investigació, control i possible denúncia d'operacions sospitoses i fraudulentes comeses en l'operativa en compte corrent o d'estalvi dels clients i en les seues operacions en banca digital. La base jurídica del tractament és l'interés legítim de CaixaBank en la lluita i prevenció del frau en la seua operativa.
CaixaBank podrà incloure en el Servici de Prevenció del Frau FRAUDFENSE les dades relatives al número d'IBAN, dades relatives a l'operació fraudulenta identificada, dades del dispositiu des del qual s'ha produït l'operació fraudulenta i dades identificatives del titular del compte on s'haguera detectat l'operació sospitosa o fraudulenta. Vostè podrà consultar la llista actualitzada de les entitats participants de FRAUDFENSE en: https://916087356-1.servicio-online.net/sobre-nosotros1/nuestros-partners.
Les dades seran conservades en el Servici de Prevenció del Frau FRAUDFENSE un màxim de 12 mesos en el cas d'operacions fraudulentes confirmades i després podran conservar-se bloquejades fins que expiren els terminis de prescripció aplicables.
Les entitats participants en el Servici de Prevenció del Frau FRAUDFENSE són les corresponsables del tractament de les seues dades. Vosté pot sol·licitar els aspectes essencials de l'acord de corresponsabilitat dirigint un correu a www.caixabank.com/delegadoprotecciondedatos o protecciondedatos@frauDfense.com.
Així mateix, pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades a través de qualsevol dels canals indicats en l'epígraf 4 Exercici de drets i presentació de reclamacions davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), així com adreçant-se a protecciondedatos@frauDfense.com.
Corresponsables del tractament: Les empreses següents tractaran les seues dades en corresponsabilitat per a este tractament:
- CaixaBank, S.A.
- CaixaBank Payments & Consumer, E. F. C., E. P., S. A. U.
- Nuevo Micro Bank, S. A. U.
- Global Payments Moneytopay, EDE, S. L.
- CaixaBank Equipment Finance, S. A. U.
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat en: www.caixabank.es/empresasgrupo.
D. Consulta i comunicació a sistemes d'informació creditícia en el marc de la sol·licitud i posterior gestió de productes que impliquen finançament.
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank per a fer este tractament és evitar impagaments i móres dels sol·licitants o titulars de productes que impliquen finançament.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és avaluar la solvència i capacitat de devolució per a (i) garantir un adequat compliment per part dels interessats de les obligacions de pagament derivades de les operacions concedides, (ii) fer el seguiment i la gestió de les operacions concedides, i (iii) previndre i gestionar l'impagament i les situacions de morositat.
Les operacions de tractament que es fan en la consulta i comunicació a fitxers de solvència són:
- Consultar la seua informació: Amb caràcter previ a la concessió de les operacions que impliquen finançament o a fi de dur a terme el seguiment i gestió del risc del crèdit concedit, es consultaran les bases de dades dels següents fitxers de solvència patrimonial i de crèdit: (i) Fitxer Asnef; (ii) Fitxer Badexcug, i;
- Comunicar les seues dades personals: Si vosté deixara de pagar qualsevol de les obligacions dineràries que ha contret amb nosaltres pel que fa a les nostres Relacions Contractuals, podrem comunicar les dades de l'impagament als mateixos fitxers de solvència patrimonial i de crèdit, en les condicions i amb els requisits prevists en la normativa.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de sistemes d'informació creditícia
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Responsable del tractament: CaixaBank és responsable de la part del tractament relativa a la consulta a sistemes d'informació creditícia. CaixaBank i els fitxers de solvència Asnef i Badexcug fan en règim de corresponsabilitat la part del tractament relativa a la comunicació a sistemes d'informació creditícia. A continuació, li indiquem les dades de contacte dels sistemes d'informació creditícia:
- Fitxer Asnef: Asnef Equifax Servicis d'Informació sobre Solvència i Crèdit. Apartat de correus 10546, 28080 Madrid (sac@equifax.es)
- Fitxer Badexcug: Apartat de correus 1188, 28108 Alcobendas (badexcug@experian.com)
E. Obtenció de dades de contacte addicionals per a la gestió de situacions d'impagament
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank és recuperar el deute en situacions d'impagament, per a la qual cosa és necessari tindre dades de contacte actualitzats dels clients.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és recollir informació de contacte addicional dels clients per a contactar amb ells en cas d'incompliment de les seues obligacions contractuals.
Les dades de contacte addicionals s'obtenen de llestes públiques (pàgines blanques, grogues, Lleida.net i llestes privades (Equifax o Detectius) a través d'agències de recuperació de deute, garantint sempre que les dades recollides complisquen amb el comence de qualitat, i que s'obtinguen de manera lícita.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Informacions obtingudes de fonts d'accés públic i registres públics
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
F. Elaboració d'informes de gestió i models matemàtics
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank per a fer este tractament és dissenyar, organitzar i optimitzar la seua activitat empresarial i comercial de la manera més eficient possible, per a la qual cosa és necessari disposar d'informes sobre la gestió i activitat de la companyia i del mercat, així com algoritmes matemàtics d'anàlisi avançat d'informació.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és elaborar informes sobre l'activitat de la companyia i la seua relació amb el mercat, sobre la composició i evolució de la seua base de clients i sobre la conveniència i eficàcia dels seus productes i servicis, que permeten la seua eficient direcció i gestió i crear i mantindre models estadístics i matemàtics que permeten fer els tractaments detallats en esta política que requerisquen càlculs i anàlisi avançats de la informació.
Tipologies de dades tractades Les dades que tractarem per a esta finalitat són els que s'han identificat prèviament a cada un dels tractaments, aplicant, quan siga possible, tècniques d'anonimització o pseudonimització per a garantir que eixos tractaments no tenen impacte en els drets dels seus titulars, i que el resultat dels tractaments són informes amb informació estadística o agregada, o fórmules matemàtiques o algorítmiques.
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
- Tractament de dades accessori: Els tractaments de dades per a la creació d'informes estadístics i models matemàtics no tenen com a finalitat el tractament de les dades en relació amb els clients de manera individual.
Este tractament de dades és necessari, però accessori, a la finalitat principal que és elaborar informes de gestió, o fórmules algorítmiques o matemàtiques i per això es fan utilitzant sempre que és possible tècniques d'anonimització o, si no, pseudonimització i minimització de la informació tractada.
Estos tractaments no tenen cap afectació individual ni conseqüència sobre els titulars de les dades.
Responsable del tractament: Quan es facen informes de gestió o models matemàtics originats en uns altres tractaments d'esta Política el responsable de la qual siga CaixaBank, el responsable d'este tractament també serà CaixaBank.
En cas que es facen informes de gestió o models matemàtics originats en uns altres tractaments d'esta Política que es facen en règim de corresponsabilitat, este tractament es farà en el mateix règim de corresponsabilitat que el tractament original. En estos casos trobarà el detall de les empreses corresponsables i els aspectes essencials dels acords del tractament en www.caixabank.es/empresasgrupo.
G. Comunicacions comercials basades en un perfil comercial bàsic
A qui aplica este tractament?: Farem este tractament amb les seues dades únicament si:
- no ens ha manifestat les seues preferències sobre els tractaments comercials descrits en els apartats 6.1.A., 6.1.B. i 6.1.C d'esta Política
- no ha exercit el seu dret d'oposició.
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank per a fer aquest tractament és potenciar la comercialització dels productes i servicis de la seua cartera i la fidelització dels clients.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és l'enviament de comunicacions comercials sobre productes i servicis similars als que vosté haja contractat a CaixaBank, partint d'un perfil comercial bàsic que farem amb les seues dades.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat són els següents:
- Dades identificatives i de contacte: nom i cognoms, sexe, informació de contacte postal, telefònica i electrònica, domicili de residència, nacionalitat, data de naixement, idioma de comunicació, document identificatiu.
- Dades de la seua activitat professional o laboral i socioeconòmiques: activitat professional o laboral, ingressos o retribucions, unitat o cercle familiar, nivell d'estudis, patrimoni, dades fiscals i dades tributàries.
- Dades de contractació: productes i servicis contractats o sol·licitats, condició de titular, autoritzat o representant del producte i servici contractat, categorització segons la normativa en matèria de mercats de valors i instruments financers (categoria MIFID), informació sobre inversions fetes i la seua evolució i informació i moviments de les operacions de finançament.
- Dades financeres bàsiques: saldos actuals i històrics de productes i servicis i historial de pagament dels productes i servicis contractats.
- Dades de la seua condició d'accionista, o no, de CaixaBank: si té o no accions de CaixaBank.
- Dades de les comunicacions mantingudes amb vosté: dades obtingudes en xats, murs, videoconferències, telefonades o mitjans equivalents.
- Dades de navegació pròpies: Si vosté ha acceptat l'ús de cookies i tecnologies similars en els seus dispositius de navegació, les dades obtingudes de les seues navegacions per les nostres pàgines web o aplicacions mòbils i la navegació que hi faça: historial de navegació (pàgines visitades i clics en continguts), ID del dispositiu, ID de publicitat, adreça IP i versió instal·lada de l'aplicació.
- Dades geogràfiques: Quan així ho haja autoritzat en la configuració de la pròpia aplicació, les dades de geolocalització del seu dispositiu mòbil proporcionades per la instal·lació i/o l'ús de les nostres aplicacions mòbils.
- Dades obtingudes de l'execució d'uns altres tractaments previstos en esta política:
- Dades d'avaluació de risc o scoring: en les operacions de finançament o pagament per quotes, deduirem la seua capacitat de pagament o impagament, o els límits de risc, aplicant models matemàtics estadístics que es calculen amb les seues dades (tractament definit en l'epígraf 6.2.C).
- Dades de classificació de clients. (tractament definit en l'epígraf 6.4.A).
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics: utilitzem els resultats de l'aplicació de models matemàtics amb les dades dels clients, per a deduir els seus hàbits de consum, preferències/propensions de contractació o classificació de clients.
- Dades demogràfiques i socioeconòmiques: dades estadístiques no associades a persones determinades sinó a zones geogràfiques, sectors d'edat o sectors d'activitat professional, que utilitzarem per a posar-los en relació amb la informació dels clients.
Ús de perfils: Per a este tractament elaborarem un perfil comercial bàsic únicament amb les dades que li hem indicat anteriorment:
- Finalitat del perfil: el perfil utilitzat té com a finalitat deduir els productes i servicis que creem que poden interessar-li, per a oferir-li'n la contractació en comptes de dirigir-li ofertes comercials genèriques.
- Conseqüències: la conseqüència de l'ús del perfil comercial bàsic és l'enviament d'ofertes sobre productes i servicis comercialitzats per CaixaBank, personalitzades partint de les dades que li hem indicat. Este perfilat no l'utilitzem, en cap cas, per a denegar cap producte o servici, ni per a determinar límits de crèdit.
Que s'opose a este tractament no impedix, limita o condiciona el seu accés al nostre catàleg complet de productes i servicis que té sempre a la seua disposició.
En cas que sol·licite la contractació de qualsevol producte o servici, la seua sol·licitud serà avaluada amb vosté de conformitat amb els nostres procediments ordinaris, sense que l'oposició a este tractament afecte esta avaluació.
La no acceptació d'este tractament tampoc impedirà que contactem amb vosté per a la gestió operativa dels productes i servicis que tinga contractats.
- Lògica: este perfil comercial bàsic es calcula a partir de les dades indicades en l'apartat «Dades tractades», amb una profunditat temporal de tretze mesos.
A estes dades se'ls apliquen fórmules matemàtiques obtingudes a partir de comportaments observats en el passat en clients de característiques similars per a, d'esta manera, inferir la propensió al consum del client. Estes fórmules matemàtiques permeten determinar la importància de cadascuna de les dades tractades en el resultat final del perfil del client.
Este resultat final és la probabilitat que el client estiga interessat en un producte o servici.
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Vosté té dret a oposar-se als tractaments basats en l'interés legítim.
Pot fer-ho de manera senzilla i gratuïta a través de l'enllaç següent www.caixabank.es/ile o telefonant al número 93 102 82 89.
A més, té a la seua disposició els canals habituals que li indiquem en l'epígraf 4.
Si decidira exercir el seu dret d'oposició, l'informem que deixarem de fer el tractament sense requerir-li que ens indique motiu que justifique que deixem de fer el tractament de dades.
- Comprovació prèvia de la seua capacitat de pagament: Quan les ofertes que vulguem transmetre-li consistisquen en productes o servicis que impliquen el pagament de quotes o en finançament, comprovarem prèviament la seua capacitat de pagament.
Esta comprovació prèvia la farem mitjançant el tractament detallat en l'epígraf 6.2.C d'esta Política de Privacitat, a fi d'oferir-li un límit de crèdit i un termini de devolució adequats al coneixement que tinguem de la seua situació financera, d'acord amb els principis de responsabilitat en l'oferta de productes de finançament exigits pel Banc d'Espanya i per la normativa sobre supervisió prudencial i de solvència de les entitats de crèdit i de préstec responsable.
Vigència del tractament: Deixarem de fer aquest tractament, sense cap altre requisit addicional, en qualsevol d'estes dos circumstàncies:
- Quan ens posem en contacte amb vosté per a sol·licitar el seu consentiment als tractaments comercials de les empreses del Grup CaixaBank descrits en els apartats 6.1. (A, B i C), tant si vosté els autoritza com si els rebutja.
- En cas que vosté exercite el seu dret d'oposició.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
H. Polítiques de sancions i contramesures financeres internacionals d'OFSI i OFAC
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank i les empreses corresponsables detallades en este epígraf per a fer este tractament, és el compliment dels programes de sancions i contramesures financeres internacionals dels Estats Units i el Regne Unit, per poder desenvolupar la seua activitat mercantil en eixos països.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és l'adopció de les mesures previstes en els programes de sancions i contramesures financeres internacionals adoptats per l'Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of His Majesty's Treasury (HMT) del Regne Unit i l'U. S. Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC).
Per a complir estos programes de sancions i contramesures financeres internacionals les empreses corresponsables contrastarem si vosté consta en llistes de persones o entitats que estiguen incloses en les mesures restrictives d'eixos dos organismes.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades relatives a sancions internacional
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Corresponsables del tractament: Les empreses següents del Grup CaixaBank tractaran les seues dades en corresponsabilitat per a este tractament:
- CaixaBank, S.A.
- CaixaBank Payments & Consumer, E. F. C., E. P., S. A. U.
- VidaCaixa, S.A. d'assegurances i reassegurances
- Nuevo Micro Bank, S. A. U.
- CaixaBank Asset Management SGIIC, S. A. U.
- CaixaBank Equipment Finance, S. A. U.
- Telefónica Consumer Finance, E. F. C., S. A.
- BuildingCenter, S. A. U.
- Livingcenter Activos Inmobiliarios, S. A. U.
- Puerto Triana, S. A.
- Bankia Habitat, S. L. U.
- Unión de Crédito para la Financiación Mobiliaria e Inmobiliaria, CREDIFIMO, E. F. C., S. A. U.
- Banco BPI, S. A.
- BPI Gestão de Ativos, SGOIC, S. A.
- CaixaBank Wealth Management Luxembourg, S. A.
- CaixaBank Asset Management Luxembourg, S. A.
- OpenWealth, S.A.U.
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat en: www.caixabank.es/empresasgrupo.
I. Millora de l'eficiència de processos interns
Interés Legítim de CaixaBank: l'interés legítim de CaixaBank és gestionar de manera eficient els processos, optimitzant-los al màxim, garantint un més alt nivell de qualitat del servici i una eventual millora de la continuïtat del negoci.
Finalitat: la finalitat d'este tractament és fer revisions dels processos interns, analitzant i identificant les volumetries i temps dels processos i de les interacciones de clients amb els sistemes de l'Entitat.
D'aquesta manera, s'obté informació agregada que servix de suport per a la presa de decisions per a millorar els processos interns i per això millorar l'experiència dels clients.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Identificatius i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades en els extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Dades de navegació pròpies
- Dades obtingudes de l'execució d'uns altres tractaments
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics
- Dades obtingudes de fonts d'accés públic o fonts externes
- Dades de navegació de tercers
Una altra informació rellevant: a continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifique que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Responsable del tractament: el responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
J. Enquestes a clients
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank per a fer este tractament és conéixer el grau de satisfacció dels seus clients i millorar els servicis i productes que els oferix garantint-los una experiència adequada que complisca les seues expectatives.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és la realització d'enquestes a clients per a conéixer el seu grau de satisfacció amb els servicis de l'entitat i poder millorar, si escau, els circuits interns.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte.
- Dades de contractació
- Dades de navegació pròpies
- Dades obtingudes de l'execució d'uns altres tractaments previstos en esta política:
- Dades de classificació de clients (tractament definit en l'epígraf 6.4.A).
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Si decidira exercir el seu dret d'oposició, l'informem que deixarem de fer el tractament sense requerir-li que ens indique motiu que justifique que deixem de fer el tractament de dades.
- Vigència del tractament: Deixarem de fer este tractament, sense cap altre requisit addicional, en cas que vosté exercite el seu dret d'oposició.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
K. Determinació de mesures socials en actius adjudicats
Interés legítim de CaixaBank:L'interés legítim de CaixaBank per a fer este tractament és gestionar adequadament el risc reputacional d'acord amb les Guies EBA/GL/2017/11 i EBA/GL/2022/03, sobre gestió de riscos i govern intern, respectivament, adoptades pel Banc d'Espanya mitjançant sengles Directrius, i l'aplicació adequada del Codi de bones pràctiques introduït pel Reial Decret llei 6/2012, de 9 de març, de mesures urgents de protecció de deutors hipotecaris sense recursos.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és la determinació sobre si concorren circumstàncies excepcionals de vulnerabilitat residencial que justifiquen, si escau, l'aplicació de mesures socials adequades i disponibles, per a l'adequada gestió dels riscos i de l'acció social, així com per a l'adequada gestió de l'immoble.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seua activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades sensibles relatives a situacions de vulnerabilitat
- Dades sobre capacitat jurídica i sobre necessitats especials de comunicació
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Dades de salut
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Corresponsables del tractament: CaixaBank tractarà les seues dades en corresponsabilitat per a este tractament amb l'empresa del Grup CaixaBank que resulte propietària de l'immoble en cada cas, que serà una de les següents:
- BuildingCenter, S. A. U.
- Livingcenter Activos Inmobiliarios, S. A. U.
- Bankia Habitat, S. L. U.
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat en: www.caixabank.es/empresasgrupo.
L. Defensa dels drets i interessos de CaixaBank per via judicial o administrativa
Interés legítim de CaixaBank: L'interés legítim de CaixaBank és la defensa dels seus drets i interessos, tant per via judicial com administrativa, emparant-se en el seu dret a la tutela judicial efectiva.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és la realització de totes les gestions necessàries per a garantir la gestió dels procediments administratius o judicials, instats per o contra CaixaBank.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seua activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades sensibles relatives a situacions de vulnerabilitat
- Dades sobre capacitat jurídica i sobre necessitats especials de comunicació
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Informacions obtingudes de fonts d'accés i registres públics
Una altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: Si vosté entén que CaixaBank ha de tindre en compte alguna situació particular o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
Responsable del tractament: El responsable d'este tractament és CaixaBank. Este tractament no es fa en corresponsabilitat.
M. Elaboració d'informació estadística
Interés legítim de les empreses corresponsables: L'interés legítim de les empreses corresponsables detallades en este epígraf per a fer este tractament és crear un conjunt d'informació estadística sobre els seus processos de negoci.
Finalitat: La finalitat d'este tractament és dur a terme processos d'agregació sobre determinades dades personals que permeten obtindre un conjunt d'informació completament anonimizada i agregada sobre els processos de negoci de les diferents empreses corresponsables.
Tipologies de dades tractades: Les tipologies de dades que tractarem per a esta finalitat, el contingut de les quals està detallat en l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades d'activitat professional o laboral i socioeconòmics
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades en els extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de la seua condició d'accionista o no de CaixaBank
- Dades de navegació pròpies
- Dades geogràfiques
- Dades obtingudes de l'execució d'uns altres tractaments
Altra informació rellevant: A continuació, trobarà una altra informació important sobre este tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si vosté entén que les empreses corresponsables han de tindre en compte alguna situació o uns altres motius que justifiquen que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem en l'epígraf 4.
- Tractament de dades accessori: El tractament de dades personals es limita a les operacions de tractament necessàries per a l'elaboració d'informació estadística i es realitza amb tècniques d'agregació fins a arribar a l'anonimizació definitiva de la informació.
Corresponsables del tractament: Les empreses següents tractaran les seues dades en corresponsabilitat per a este tractament:
- CaixaBank, S.A.
- CaixaBank Payments & Consumer, E. F. C., E. P., S. A. U.
- Global Payments Moneytopay, EDE, S. L.
- Comercia Global Payments Entidad de Pago, SL
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat en: www.caixabank.es/empresasgrupo.