És un depòsit en què pots ingressar i del qual pots retirar diners de manera immediata i sense cap penalització.
Resol els teus dubtes sobre els nostres comptes bancaris.
A més d'ingressar i retirar diners, el compte, que s'identifica mitjançant un IBAN, és la base per a poder fer una altra operativa bancària, com ara fer transferències de diners a un altre compte corrent (teu o d'un tercer) o permetre que et cobren rebuts domiciliats (com factures de la llum o del gimnàs). Pots obtindre més informació sobre estes operatives en l'enllaç següent.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent els trobaràs en el Document informatiu de comissions (DIC). El document està disponible en esta pàgina web, accedint a cada tipus de compte.
A més, pots consultar els preus habitualment aplicats als servicis bancaris prestats amb més freqüència (annex 1) en este enllaç.
Pot fer-ho des d'una oficina o des d'esta mateixa pàgina web. En el mateix procés d'alta li indicarem quina documentació o informació ens ha de donar.
Especialment si obri el compte per internet, llija atentament la documentació precontractual i el contracte que li mostrarem i pregunte'ns qualsevol dubte que tinga al telèfon 93 887 25 25 o al 900 40 40 90.
Sí, però has de tindre en compte que les altres persones que compartisquen el compte amb tu podran operar i retirar diners del compte sense que tu hages d'autoritzar-ho.
Podrem (no estarem obligats) pagar per tu per a evitar-te problemes amb el receptor dels diners, però tin en compte que et cobrarem pels diners que t'hem prestat. Si no vols que ho fem, ens ho has d'indicar.
T'aplicarem l'equivalència de la moneda que vulgues amb l'euro més un percentatge. Ací pots veure els tipus de canvi que apliquem:
Tipus de canvi per a operacions de compravenda de divises o bitllets estrangers.
Haurem de veure què ha ocorregut, però és essencial que comuniques qualsevol incident que tingues com més prompte millor. Ací et deixem l'enllaç amb diferents contactes telefònics a què pots telefonar, segons la incidència que tingues.
CaixaBank està adherida al Fons de Garantia de Depòsits, que cobrix fins a 100.000 euros per depositant i entitat de crèdit. Si vols més informació, pots obtindre-la ací.
Portal del Client Bancari de Banc d'Espanya.
Finanzas para todos (web informatiu creat pel Banc d'Espanya i la Comissió Nacional del Mercat de Valors).
El “servici de caixa” és el conjunt d'operacions transaccionals relacionades amb els comptes. Algunes d'estes operacions poden ser cobraments i pagaments, ingressos, retirades de diners en efectiu, transferències o peticions d'extractes, entre altres operatives.
En CaixaBank pots fer estes operacions a través d'estos canals:
- CaixaBankNow
- Caixers
- Finestreta d'oficina
En CaixaBankNow i en caixers pots fer qualsevol operació del servici de caixa tu mateix, està disponible les 24 hores del dia, cada dia de la setmana i no tenen costos addicionals. A més, en CaixaBank disposem d'un telèfon gratuït d'assistència per a consultes i incidències: 900 40 40 90.
A la finestreta, la prestació del servici de caixa es fa amb un gestor comercial que t'atendrà personalment. Només està disponible en les oficines Store, consulta les oficines amb servici de caixa habilitat al nostre web o telefona al 900 40 40 90. Hi pots acudir de dilluns a divendres, de 8.15 h a 14.30 h i dijous, de 16.15 h a 18.30 h. En l'horari d'estiu (del maig al setembre) les oficines romanen tancades dijous a la vesprada.
Sí, si fas el servici amb un compte corrent dia a dia o eres client d'imagin.
En CaixaBank cobrem dos euros per fer les operacions següents a la finestreta: ingressos en efectiu, transferències i traspassos, pagament de rebuts no domiciliats (llevat de tributs) i petició d'extractes.
El servici no té cost en els casos següents:
- Si els caixers automàtics de l'oficina no funcionen correctament a causa d'una incidència tècnica i no permeten fer l'operació.
- Si eres major de 65 anys.
- Si eres menor de 18 anys.
- Si eres una persona amb discapacitat.
- Si eres titular d'un compte HolaBank, un compte de pagament bàsic, social o d'inserció.
El preu del servici de caixa per finestreta és independent al preu de les operacions que es facen i de la quota del compte dia a dia. El rebut es genera en el moment en què es fa l'operació i es cobra en el compte l'endemà.
No, ingressar efectiu en un compte propi o en un compte d'un tercer no té cost ni per a clients ni per a no clients.
Perquè una entitat puga carregar un rebut en el teu compte, és necessari que hi haja una sol·licitud de domiciliació firmada per tu, la qual autoritze l'entitat emissora a emetre els rebuts amb càrrecs en el teu compte. Si no n'hi ha, es considera que l'operació no està autoritzada.
Encara que els càrrecs siguen d'un import elevat, si el titular del compte no cancel·la la domiciliació, els rebuts es carreguen en el compte. Si no estàs d'acord amb algun dels rebuts, tens dret a la devolució dins dels terminis següents:
- Si la domiciliació és correcta: les huit primeres setmanes després del càrrec del rebut.
- Si no hi ha autorització: tretze mesos després del càrrec.
Pots sol·licitar la devolució a través de CaixaBankNow o a qualsevol de les nostres oficines.
En cas de no atendre una obligació de pagament, ens posarem en contacte amb tu per a avisar-te del deute impagat a través d'estos canals (sempre que ens hi hages donat permisos):
- Comunicacions telemàtiques (p. ex. SMS)
- Correu electrònic i Mailbox (la teua bústia de CaixaBankNow)
- Telefonada (sempre es fan almenys dos intents)
- Qualsevol altre mètode personalitzat
- Els costos per reclamació són de 40 €, llevat que s'indique un altre preu en les condicions del contracte. Només es cobrarà en deutes superiors a 60 €.
Si l'impagament persistix després de 15 dies, t'enviarem addicionalment un burofax o equivalent amb certificat de contingut i rep i tindrà un cost de 24 €. Només es cobrarà en deutes superiors a 300 €.
Actualment, i per decisió de l'entitat, l'import que es cobra per les gestions fetes davant un impagament ascendix a 35 euros. A partir del mes de gener de 2023 cessa la meritació d'eixe import, i en cas d'impagament s'aplicaran els 40 euros establits en el contracte. La resta de condicions que regulen esta compensació queden invariables.
Les transferències immediates són un tipus de transferència bancària que arriba a la seua destinació en menys de deu segons i que funciona gràcies al projecte SEPA (zona única de pagaments en euros).
Des del 14 de febrer de 2018, els espanyols poden enviar transferències immediates en tota la zona SEPA (que inclou tots els països de la Unió Europa i altres països de la zona com Anglaterra o Andorra, entre d'altres). Actualment, l'import màxim per a fer una transferència immediata és de 100.000 € per operació.
Per a assegurar-nos que eres tu qui està fent i autoritzant un pagament amb una de les teues targetes CaixaBank, verifiquem la teua identitat mitjançant la combinació de dos elements que prèviament hem associat a tu de manera segura i unívoca. Estos elements sempre pertanyeran a dos categories de tres possibles: una cosa que només tu saps (contrasenya de CaixaBankNow), una cosa que només tu tens (el telèfon mòbil) i una cosa única física (empremta dactilar).
No obstant això, podríem canviar de mètodes de verificació sempre que millorem l'experiència d'ús o reforcem la seguretat. En eixe cas, t'ho comunicarem amb prou antelació.
I recorda: ni nosaltres ni ningú que treballe per a nosaltres (gestors, tècnics, etc.) et demanarem mai que ens facilites la teua contrasenya o altres codis de seguretat. Ni per telèfon, ni per correu electrònic, ni SMS, ni xàrcies socials. Si algú ho fa, segurament t'està intentant enganyar.
- Límits operatius. Pots establir límits a l'import de les operacions que es fan des de CaixaBankNow. Pots consultar els límits actuals des de l'apartat “Contractes” de CaixaBankNow, dins de Configuració personal. Si vols modificar-los, contacta amb el teu gestor.
- Informació actualitzada sobre ciberseguretat. Disposem d'una pàgina web amb recomanacions sobre seguretat i bones pràctiques dins de l'entorn digital. A més, periòdicament t'enviem al correu electrònic i al Mailbox el bitlletí informatiu “CaixaBankProtectNews” amb les novetats que van sorgint.
- Correu electrònic de contacte per a detectar ciberestafes: [email protected] Si tens dubtes sobre l'autenticitat dels missatges que t'arriben a nom de CaixaBank per correu, SMS o altres canals digitals, ens pots escriure a esta adreça electrònica. Un equip especialitzat analitzarà el missatge i t'informarà sense cost.
- Alertes de seguretat a través del mòbil. Les pots rebre per SMS o per notificacions de l'app CaixaBankNow (cal que actives les notificacions en el teu dispositiu).
- Gestió de dispositius vinculats a CaixaBankNow. Pots consultar els mòbils, els ordinadors o les tauletes que poden accedir a la teua banca digital per a detectar qualsevol irregularitat o desvincular els dispositius que ja no utilitzes. Pots fer-ho des de l'apartat “Gestionar els meus dispositius”, dins de Configuració personal.
Si un compte és solidari o indistint, suposa que qualsevol dels titulars pot, amb la seua sola firma, fer qualsevol operació. Si, al contrari, és mancomunat o “conjunt”, cal la firma de tots els titulars (o d'uns quants) per a fer qualsevol operació.
Si estes ordes dificulten la gestió del compte, ens podem veure obligats a bloquejar el compte i suspendre els servicis que prestem, fins que els titulars resolguen les seues diferències, o bé l'autoritat judicial determine el que siga procedent.
En determinats casos, fins i tot podríem haver de consignar els diners depositats i entregar-los a l'autoritat judicial competent. En este cas, comunicaríem als titulars el motiu concret del bloqueig.
No, no cal. En qualsevol moment pots sol·licitar la cancel·lació d'un compte. Nosaltres tindrem l'obligació de gestionar la teua sol·licitud en un termini màxim de 24 hores. Si compartixes el compte amb altres titulars, tots de manera conjunta ens n'haureu de sol·licitar la cancel·lació.
Sí, pots sol·licitar en qualsevol moment la teua baixa com a cotitular d'un compte, i no cal que la resta de titulars amb què compartixes el compte ho autoritzen.
Podem oposar-nos a cancel·lar un compte si la seua contractació va ser obligatòria per a poder contractar i gestionar els cobraments i els pagaments derivats d'un altre servici financer, com un préstec personal o hipotecari. En eixos casos, estem obligats a mantindre el preu del compte mentres este no es destine a d'altres usos.
Qualsevol persona que no tinga un altre compte de pagament a Espanya té dret a accedir a un compte de pagament bàsic, excepte en determinats casos regulats normativament (Reial Decret Llei 19/2017, de 24 de novembre). Per a disposar d'un compte de pagament bàsic no és obligatori adquirir altres productes o servicis de l'entitat.
Pots consultar-ne més informació i les condicions per a la contractació d'este compte en el nostre web.
Sí, podem proposar-te un canvi en els preus dels servicis si considerem que és necessari per a adaptar-los a condicions de mercat o del marc legal, a canvis tecnològics o organitzatius, així com per a introduir millores en la seguretat o l'experiència d'usuari.
Et comunicarem la nostra proposta amb una antelació mínima de dos mesos a la data prevista per a l'entrada en vigor de les noves condicions. Durant este temps, podràs exercir el teu dret a oposar-te a la mesura proposada. En este cas, cancel·larem teu contracte sense cap cost addicional.
T'informarem del canal a través del qual pots exercir el teu dret d'oposició. Com a mínim, la teua oficina gestora i un canal online.
Procés de contractació

Vols comprovar quant saps de comptes corrents? Fes el nostre test
Moltes felicitats, has encertat 4 de 4 respostes
Felicitats, has encertat 3 de 4 respostes
Has encertat 2 de 4 respostes
Has encertat 1 de 4 respostes
Has encertat 0 de 4 respostes