És un depòsit en què pots ingressar i del qual pots retirar diners de manera immediata i sense cap penalització.
Et resolem els dubtes sobre comptes corrents
A més d'ingressar i retirar diners, el compte, que s'identifica mitjançant un IBAN, és la base per a poder fer una altra operativa bancària, com ara fer transferències de diners a un altre compte corrent (teu o d'un tercer) o permetre que et cobren rebuts domiciliats (com factures de la llum o del gimnàs). Pots obtindre més informació sobre estes operatives en l'enllaç següent.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent els trobaràs en el Document informatiu de comissions (DIC). El document està disponible en esta pàgina web, accedint a cada tipus de compte.
A més, pots consultar els preus habitualment aplicats als servicis bancaris prestats amb més freqüència (annex 1) en este enllaç.
Pot fer-ho des d'una oficina o des d'esta mateixa pàgina web. En el mateix procés d'alta li indicarem quina documentació o informació ens ha de donar.
Especialment si obri el compte per internet, llija atentament la documentació precontractual i el contracte que li mostrarem i pregunte'ns qualsevol dubte que tinga al telèfon 93 887 25 25 o al 900 40 40 90.
Sí, però has de tindre en compte que les altres persones que compartisquen el compte amb tu podran operar i retirar diners del compte sense que tu hages d'autoritzar-ho.
Podrem (no estarem obligats) pagar per tu per a evitar-te problemes amb el receptor dels diners, però tin en compte que et cobrarem pels diners que t'hem prestat. Si no vols que ho fem, ens ho has d'indicar.
T'aplicarem l'equivalència de la moneda que vulgues amb l'euro més un percentatge. Ací pots veure els tipus de canvi que apliquem:
Tipus de canvi per a operacions de compravenda de divises o bitllets estrangers.
Haurem de veure què ha ocorregut, però és essencial que comuniques qualsevol incident que tingues com més prompte millor. Ací et deixem l'enllaç amb diferents contactes telefònics a què pots telefonar, segons la incidència que tingues.
CaixaBank està adherida al Fons de Garantia de Depòsits, que cobrix fins a 100.000 euros per depositant i entitat de crèdit. Si vols més informació, pots obtindre-la ací.
Portal del Client Bancari de Banc d'Espanya.
Finanzas para todos (web informatiu creat pel Banc d'Espanya i la Comissió Nacional del Mercat de Valors).
Anomenem "servici de caixa" el conjunt de servicis relacionats amb els seus comptes de caràcter transaccional, com cobraments i pagaments que ens ordena sobre els seus comptes, com ara ingressos, retirades de diners en efectiu, transferències, peticions d'extractes i altres consultes.
A CaixaBank prestem el servici de caixa a través dels canals següents:
(A) caixers; (B) CaixaBankNow; (C) presencialment en finestreta: A i B. La prestació del servici de caixa a través de caixers automàtics i CaixaBankNow es fa en règim d'autoservici. Estos canals canal estan disponibles les 24 hores del dia cada dia de la setmana i no tenen cost addicional. CaixaBank posa a disposició dels usuaris d'estos canals un servici d'assistència per a la resolució de consultes i incidències a què es pot accedir a través del telèfon gratuït 900 40 40 90.
C. La prestació del servici de caixa en finestreta es fa mitjançant un gestor comercial que atén personalment l'usuari. Este servici no està disponible en totes les oficines. Per exemple, en les oficines Store. Pot consultar les oficines amb servici de caixa habilitat en https://www.caixabank.es/apl/localizador/caixamaps/index_es.html o telefonant al 900 40 40 90. L'horari del servici de caixa en finestreta coincidix amb l'horari d'obertura comercial de l'oficina. Actualment, és de dilluns a divendres, de 8.15 h a 14.30 h, i dijous, de 16.15 h a 18.30 h. En horari d'estiu (del maig al setembre) les oficines romanen tancades dijous a la vesprada.
Sí, si vosté pertany al programa Dia a Dia o és client d'Imagin.
Si per a fer reintegraments en efectiu, transferències i traspassos, pagament de rebuts no domiciliats (llevat de tributs) i petició d'extractes vosté requerix l'atenció personalitzada d'un gestor comercial (servici de caixa en finestreta), CaixaBank li cobrarà un preu específic de 2 euros per cada operació amb les condicions següents:
- No es cobra si l'operació no es pot fer per caixers automàtics perquè els caixers adscrits a l'oficina no funcionen correctament a causa d'una incidència tècnica, ja que el compromís de CaixaBank és facilitar-li sempre alguna forma d'accés al servici de caixa sense cost.
- Queden exempts del pagament: els usuaris majors de 65 anys per les cinc primeres operacions que facen per finestreta en cada mes, els menors de 18 anys, els incapacitats i els titulars de comptes HolaBank, compte de pagament bàsic, social o d'inserció.
- El preu del servici de caixa per finestreta és independent del preu de les operacions que es facen a través d'este canal i de la quota del Dia a Dia. Es genera en el moment en què es fa l'operació i es liquida i es carrega en el compte l'endemà.
No, mai. CaixaBank no cobra cap cost a clients i no clients que ingressen efectiu en un compte propi o en un compte d'un tercer.
Perquè es puga emetre per part del beneficiari un dèbit (rebut), ha d'haver-hi una orde de domiciliació o mandat, firmat per l'ordenant/deutor, que autoritze a efectuar el càrrec en el seu compte dels cobraments iniciats per eixe ordenant/beneficiari.
Si no existix este mandat, es considerarà que l'operació no està autoritzada.
Encara que els dèbits siguen d'un import elevat, si el titular del compte (ordenant/deutor) no ha donat orde de revocació, els dèbits es carreguen en compte, perquè s'entén que l'ordenant del dèbit disposa de l'autorització o el mandat del client per al càrrec. Si el client no hi està conforme, disposarà del dret de devolució corresponent i en podrà sol·licitar la devolució en els terminis següents:
- Sense condicions, durant les huit primeres setmanes després del càrrec del rebut.
- En cas que no existisca autorització o mandat per al dèbit, durant els tretze mesos posteriors al càrrec d'este.
La devolució es pot sol·licitar a través de CaixaBankNow, de l'app, i també presencialment a l'oficina mitjançant la firma d'un document específic per a això.
En cas d'incompliment d'una obligació de pagament, ens obligarà immediatament a destinar recursos per a posar al dia el deute impagat. 1r) Se li reclamarà per i) comunicacions telemàtiques (p. ex. SMS o mitjans similars), ii) correu electrònic i/o bústia de banca electrònica (com l'actual CaixaBankNow), quan vosté haja acordat estes vies de comunicació amb CaixaBank i iii) una o diverses telefonades (el número i la progressió s'adaptaran a les circumstàncies particulars de cada impagat i cada client, però sempre es faran almenys dos (2) intents per a tractar d'establir contacte personal amb vosté) o qualsevol altre mètode personalitzat que ens permeta posar-nos en contacte amb vosté. La compensació de costos de cobrament per estes gestions és de 40 €, llevat que s'indique un altre preu en les Condicions particulars (preval el que indiquen les Condicions particulars). 2n) Si l'impagament persistix després de 15 dies, es podrà remetre addicionalment un burofax o equivalent amb certificació de contingut i rebut. La compensació actual d'este cost és de 24 €. La primera compensació i) només es meritarà en deutes superiors a 60 €, ii) únicament després de fer efectivament les concretes gestions de cobrament descrites i iii) un mateix impagament no podrà generar més d'una compensació. La 2a compensació i) només es meritarà en deutes superiors a 300 €, ii) únicament després de la remissió efectiva del burofax per persistència de l'impagament i iii) un mateix impagament no generarà més d'una compensació. Costos de cobrament i interés de demora són diferents. Els recursos efectivament destinats per a posar al dia el deute impagat són els costos de cobrament; el benefici deixat de percebre que ocasiona l'impagament és l'Interés de demora.
Actualment, i per decisió de l'entitat, l'import que es cobra per les gestions fetes davant un impagament ascendix a 35 euros. A partir del mes de gener de 2023 cessa la meritació d'eixe import, i en cas d'impagament s'aplicaran els 40 euros establits en el contracte. La resta de condicions que regulen esta compensació queden invariables.
Les transferències immediates són un tipus de transferència bancària que arriba a la seua destinació en menys de deu segons i que funciona gràcies a l'esquema europeu SEPA Instant Credit Transfer (SCT Inst).
Des del 14 de febrer de 2018, els espanyols poden enviar transferències immediates en tota la zona SEPA (que inclou tots els països de la Unió Europa i altres països de la zona com Anglaterra o Andorra, entre d'altres). Actualment, l'import màxim per a fer una transferència immediata és de 100.000 euros per operació.
Per a autoritzar una operació ha de polsar el botó d'acceptació/finalització inserit en la pantalla de confirmació que li presentarem en l'entorn de CaixaBankNow o de CaixaBankSign. És important que llija amb deteniment el missatge descriptiu que apareix al costat d'estos botons. Si té dubtes sobre el significat, cancel·le l'operació i consulte al telèfon gratuït 900 40 40 90 o al seu gestor personal.
Per a assegurar-nos que és vosté qui està autoritzant una operació, verifiquem la seua identitat mitjançant una combinació de dos elements o factors d'autentificació que prèviament hem associat a vosté de manera segura i unívoca. Estos elements sempre pertanyen a dos categories diferents de tres categories possibles: una cosa que només vosté sap (una contrasenya); una cosa que només vosté té (p. ex. el seu telèfon mòbil); una cosa que només vosté és (p. e. l'empremta dactilar).
Hui dia, els mètodes de verificació que utilitzem es basen en el coneixement (contrasenya de CaixaBankNow) i la possessió (el telèfon mòbil en què té instal·lada l'aplicació CaixaBankSign o on rep una OPTSMS). No obstant això, ha de saber que podrem canviar-los sempre que hi millorem la seua experiència d'ús o reforcem la seua seguretat. En eixos casos, li ho comunicarem amb prou antelació.
I recorde: ni nosaltres ni ningú que treballe per a nosaltres (agents, tècnics, etc.) li demanarem mai que ens facilite la seua contrasenya, OTP o altres codis de seguretat (ni per telèfon, ni per correu electrònic, SMS, ni xàrcies socials); si algú ho fa, segurament està sent víctima d'un frau.
- Límits operatius. Vosté pot establir límits a l'import de les operacions que es poden fer des de CaixaBankNow. Pot consultar estos límits en l'entorn de CaixaBankNow/configuració personal/Contractes i sol·licitar-ne la modificació en la seua oficina gestora, sense cap cost.
- Informació actualitzada en matèria de seguretat. Mantenim actualitzada una pàgina web amb recomanacions en matèria de seguretat a la qual pot accedir a través de la secció de seguretat de la pàgina web de CaixaBank. Així mateix, li remetem periòdicament al correu electrònic o a la bústia de comunicats de CaixaBankNow el butlletí informatiu “CaixaBankProtectNews” amb les novetats que es van produint. En particular, sobre la forma d'operar dels ciberdelinqüents.
- Bústia de correu per a la detecció primerenca de ciberestafes: [email protected] Si té dubtes sobre l'autenticitat de missatges que en nom de CaixaBank puga rebre per correu electrònic, SMS o altres canals digitals, pot remetre'ls a esta adreça electrònica. Un equip especialitzat analitzarà l'autenticitat del missatge i l'informarà sobre les seues conclusions, sense cap cost.
- Alertes de seguretat que rebrà a través del telèfon mòbil, mitjançant notificacions automàtiques en l'entorn de CaixaBankNow (recomanem que active les notificacions en el seu dispositiu) o per SMS.
- Gestió de dispositius. Pot consultar els dispositius (mòbils, ordinadors, tauletes) que accedixen a la seua banca digital per a detectar qualsevol irregularitat o per a donar de baixa dispositius que ja no usa. La ruta d'accés és CaixabankNow/configuració personal/seguretat/gestionar els meus dispositius.
https://www.caixabank.es/particular/seguridad/seguridad_es.html
Parlem de les condicions de disponibilitat. Si és solidari o indistint, suposa que qualsevol dels titulars pot, només amb la seua firma, fer qualsevol operació. Si, al contrari, és mancomunat o “conjunt”, cal la firma de tots els titulars (o d'uns quants) per a fer qualsevol operació.
Si estes ordes dificulten la gestió del compte, ens podem veure obligats a bloquejar el compte i suspendre els servicis que prestem, fins que els titulars resolguen les seues diferències, o bé l'autoritat judicial determine el que siga procedent.
En determinats casos, podríem fins i tot haver de consignar els diners depositats i entregar-los a l'autoritat judicial competent, i comunicar als titulars el motiu concret del bloqueig.
Sí. Vosté pot sol·licitar en qualsevol moment la baixa com a cotitular d'un compte, i no és necessari que la resta de titulars amb què compartix el compte l'autoritzen.
Ens podem oposar a cancel·lar un compte si la seua contractació va ser obligatòria per a poder contractar i gestionar els cobraments i els pagaments derivats d'un altre servici financer, com un préstec personal o hipotecari. En eixos casos estem obligats a mantindre el preu del compte mentres este no es destine a uns altres usos.
Qualsevol persona física que no tinga un altre compte de pagament a Espanya té dret a accedir a un compte de pagament bàsic, excepte en determinats supòsits regulats normativament (Reial Decret Llei 19/2017, de 24 de novembre). Per a disposar d'un compte de pagament bàsic no és obligatori adquirir altres productes o servicis de l'entitat.
Pot ampliar la informació i les condicions per a la contractació d'este compte en el nostre web caixabank.es/particular/comptes/compte de pagament bàsic.
Sí. Podem proposar-li un canvi en els preus dels servicis i d'altres condicions si considerem que és necessari per a adaptar-les a condicions de mercat, canvis tecnològics, organitzatius o derivats de l'evolució del marc legal, així com per a introduir millores en la seguretat o l'experiència d'usuari.
Li comunicarem la nostra proposta amb una antelació mínima de dos mesos a la data prevista per a l'entrada en vigor de les noves condicions. Durant este temps, pot exercir el seu dret a oposar-se a la mesura proposta. Si finalment decidix oposar-s'hi, cancel·larem seu contracte sense que això li ocasione cap cost addicional.
En la comunicació sempre l'informarem del canal a través del qual pot exercir el seu dret d'oposició. Almenys, la seua oficina gestora i un canal a distància.
Procés de contractació

Vols comprovar quant saps de comptes corrents? Fes el nostre test
Moltes felicitats, has encertat 4 de 4 respostes
Felicitats, has encertat 3 de 4 respostes
Has encertat 2 de 4 respostes
Has encertat 1 de 4 respostes
Has encertat 0 de 4 respostes