La normativa PSD2 (Directiva Europea de Serveis de Pagament) és un conjunt de normes que han entrat en vigor recentment per obligar els proveïdors de serveis de pagament, com CaixaBank, a aplicar determinats procediments per tal de millorar els drets i la seguretat del consumidor.

Amb l'aplicació de PSD2, hem reforçat la seguretat en l'accés als teus comptes a través de CaixaBankNow (mòbil i web) amb processos d'autenticació que ens permeten validar la teva identitat. Per això, en alguns casos et demanarem que ens confirmis la teva identitat a través d'altres mecanismes a més de la teva contrasenya habitual, com CaixaBankSign, SMS o la Targeta de Coordenades.









És possible que en alguna de les teves connexions a CaixaBankNow d'aquests últims mesos t'hagi aparegut el missatge següent:



Et podem demanar confirmació quan accedeixis a CaixaBankNow...

  • Des d'un dispositiu (mòbil o ordinador) nou o no habitual, per primera vegada.
  • Des d'un altre navegador (Google Chrome, Internet Explorer...).
  • Després fer un esborrament de cookies al navegador.

També ho sol·licitem en altres ocasions de forma addicional: per exemple, quan et canvies de connexió wifi o si ha passat molt de temps des de l'última connexió amb un dispositiu.
L'objectiu principal del missatge és que ens confirmis que la connexió és lícita i assegurar-nos que les teves dades estan fora de perill. Per tant, aquest imperatiu fruit de la normativa PSD2 ens ajuda a garantir de forma encara més eficaç i transparent la teva seguretat.

A més, ara des de CaixaBankNow també pots consultar quins dispositius tens vinculats al teu usuari. També podràs desvincular aquells que ja no utilitzis o no vulguis tenir vinculats, i d'aquesta manera tenir més control de totes les teves connexions. 

Volem que estiguis tranquil: Si alguna vegada et demanem que ens confirmis la teva identitat, sabràs que ho fem per seguir garantint la teva seguretat i comprovar que efectivament ets tu qui s'està connectant.

De tota manera, si detectes algun comportament estrany a la teva banca digital, pots consultar amb el teu gestor o contactar amb nosaltres trucant al telèfon d'atenció al client +34 938 87 25 25 / +34 900 40 40 90.