Fa poc ha entrat en vigor un conjunt de normes (PSD2) que milloren els teus drets com a consumidor incrementant la seguretat a la teva banca digital CaixaBankNow i a les teves targetes emeses per Payments&Consumer o M2P.

+ Protecció

de la informació dels teus comptes i targetes

+ Seguretat

en les teves operacions de pagaments i compres



1. La teva identitat és el més important

Reforcem la seguretat en l'accés als teus comptes a través de CaixaBankNow, el mòbil o el web. També en els pagaments que puguis fer des d'aquests entorns i en les compres amb targetes per Internet.

Com ho farem?

Et demanarem que confirmis la teva identitat a través d'algun dels mètodes següents, els quals, quan operis a CaixaBankNow o amb les teves targetes, es combinaran amb la teva contrasenya:

Signa amb CaixaBank Sign...

... amb les targetes de coordenades...

.

... o a través d'un SMS.


Quan ho farem?

  • Quan accedeixis a CaixaBankNow des d'un dispositiu (telèfon mòbil, navegador web) no associat al teu perfil.
  • Quan facis pagaments a través de CaixaBankNow, en algunes ocacions:
    - Si signes amb l'app CaixaBank Sign: et sol·licitarem addicionalment la teva clau d'accés (PIN1) a CaixaBankNow.
    - Si signes amb targeta de coordenades: et sol·licitarem una clau addicional enviada per SMS.
    - Si signes amb claus SMS (client ImaginBank): et sol·licitarem repetir la teva contrasenya (PIN1) d'accés.
  • Quan facis compres amb targetes en comerços electrònics. En aquests casos, rebràs amb més freqüència l'SMS amb el codi per confirmar la teva identitat.
  • Quan hagis fet diverses compres seguides amb la teva targeta en dispositius contactless sense introduir el PIN, és possible que en la compra següent el TPV t'indiqui que introdueixis la teva targeta i teclegis el PIN.

2. Quan parlem de seguretat, tu també hi jugues un paper rellevant

L'experiència ens ha ensenyat que si segueixes uns consells ben senzills pots millorar la teva seguretat. Com a experts en la matèria, t'ajudarem.

Enviarem al teu correu electrònic, de manera periòdica, un butlletí amb consells, informació sobre novetats i notícies de seguretat perquè estiguis sempre informat.

Podràs consultar tota aquesta informació a l'apartat de seguretat del web de particulars de CaixaBank.

També podrem remetre't alertes de seguretat per SMS si detectem que es fan operacions inusuals des de la teva banca digital o les teves targetes.

3. Volem que no perdis mai el control

T'informarem de les situacions que poden afectar el funcionament de la teva banca digital CaixaBankNow o de les teves targetes a través del canal de comunicació que considerem més idoni perquè puguis adoptar mesures a temps i evitar-te perjudicis i molèsties (SMS, correu electrònic, notificacions push, etc.).

Tens la possibilitat de limitar operatives de les teves targetes, com ara reintegraments en efectiu en caixers, compres a internet o en determinats sectors d'activitat, per adaptar les condicions d'ús de la targeta a les teves necessitats. També pots bloquejar temporalment les teves targetes. Pots accedir a aquestes funcionalitats des de CaixaBankNow/targetes/Consultes i gestions/opcions: CaixaBank protect - Control d'ús o bloquejar targetes.

4. Necessitem el teu número de telèfon mòbil i la teva adreça electrònica actualitzats

El teu telèfon mòbil i la teva adreça electrònica seran necessaris perquè puguis continuar operant amb la teva banca digital CaixaBankNow o amb les teves targetes.

Pots actualitzar aquestes dades sense moure't de casa: accedeix a la banca digital CaixabankNow, cerca l'apartat de configuració a la part superior dreta, accedeix a “modificar les meves dades personals”, després a “modificar telèfons” o “modificar adreça electrònica” i afegeix-hi o modifica-hi aquestes dades.

També pots actualitzar-les anant a la teva oficina.

Nous drets

La nova normativa et concedeix nous drets, com per exemple:

  • Dret de devolució incondicional de rebuts durant les primeres vuit setmanes des del seu càrrec en un compte.
  • Dret a obtenir una resposta a les reclamacions que puguis plantejar davant el Servei d'Atenció al Client dins un termini màxim de quinze dies feiners, prorrogable fins a un mes en casos excepcionals, sempre que et comuniquem el motiu de la pròrroga.